“PowerMama is hét programma waarmee wij jou begeleiden met het sporten tijdens je zwangerschap en na de bevalling.”

➡️ TIP VOOR ALLE POWERMAMA’S. Veel vrouwen willen gedurende de zwangerschap blijven sporten en na de bevalling zo snel mogelijk weer fit zijn. Een zwangerschap en bevalling vragen echter heel wat van je lichaam. Het is dan ook verstandig om voldoende rust te nemen en het sporten tijdens en na je zwangerschap verantwoord aan te pakken.

➡️ VOORKOM KLACHTEN. Als je tijdens je zwangerschap of na je bevalling wilt sporten en niet weet waar je rekening mee moet houden, kunnen er blijvende lichamelijke klachten ontstaan. Gemiddeld één op de vier volwassen vrouwen heeft last van klachten aan de bekkenbodem zoals ongewild urineverlies tijdens inspanning en drie op de tien vrouwen houdt na de eerste zwangerschap een lichte diastase (wijking van de buikspieren).

➡️ OPBOUW. Het trainingsprogramma richt zich op het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen. We starten met uitleg over houding, diastase en bewegingspatronen. Ook bespreken we de zwangerschap en bevalling en de gevolgen die je daar van kunt ondervinden. We bekijken wat jouw sterke en minder sterke punten zijn en waar je meer aandacht aan kunt geven. Tijdens de trainingen werken we aan een sterke core, het versterken van grote spiergroepen en de bekkenbodemspieren. Dit alles door middel van functionele bewegingen.

➡️ DESKUNDIG EN VERTROUWD. Het PowerMama Programma is samengesteld door de Core Academy en is afgestemd met een verloskundige en een bekkenfysiotherapeut. De trainingen worden gegeven door een gecertificeerde Personal Trainer die gespecialiseerd is in sporten tijdens en na de zwangerschap.

“Sam heeft mij goede begeleiding gegeven en met mijn postbevallingslijf had ik wat extra tips nodig. Ze is flexibel in het programma dus als je bepaalde dingen niet kan dan zijn er altijd alternatieve oefeningen. Naast dat ze een sportieve inspiratie is, is er ook tijd voor gezelligheid! Ik ben meer dan tevreden!”

➡️ VOOR WIE? Het PowerMama programma is voor vrouwen die zwanger zijn, recent zijn bevallen en voor vrouwen die tot twee jaar na de bevalling het sporten willen oppakken. Bij een vaginale bevalling zonder complicaties kun je in principe na 6 weken al beginnen met sporten. Bij een keizersnede is dit meestal 8 tot 10 weken.

➡️ WANNEER? De cursus duurt 8 weken en wordt elke zaterdag gegeven van 09.00 uur – 10:00 uur. De eerstvolgende cursus start op zaterdag 21 september.

➡️ AANMELDEN. Ben jij enthousiast geworden en wil je graag samen met ons aan de slag? Meld je dan aan voor één van de 8 beschikbare plekken via onderstaande link:

>> Ja, ik doe graag mee met het PowerMama programma!