⁣⁣Vandaag mijn tweede tip. Als het goed is heb je vorige week nagedacht over jouw ultieme doelen.⁣

⁣Over je grootste en mooiste dromen. En over jouw persoonlijke motivatie om deze doelen te behalen.

⁣Bijna alle dromen hebben het volgende gemeenschappelijk. Want of je nou 15kg wilt afvallen binnen 4 maanden tijd, wilt finishen bij een Strong Viking Run óf een hele marathon wilt lopen binnen de 4 uur, je doet er verstandig aan om hiervoor te trainen.

⁣Twee- tot driemaal per week een intensieve training en voldoende dagelijkse beweging zou voor iedereen het absolute minimum moeten zijn. Ervaring leert dat het met minder fysieke inspanning écht niet gaat lukken. Tenzij jij je de lat voor jezelf heel laag legt.

⁣Bijkomend voordeel van zo’n actieve lifestyle is, je voelt hem misschien al aankomen, dat je bewuster met je voeding omgaat en daardoor vaak gezonder eet.

⁣Ga maar na: in plaats van ‘s avonds op de bank te ploffen na werktijd, geef jij jezelf een schop onder je kont en trek jij je sportoutfit aan om lekker te gaan trainen. Sporten in plaats van een avond Netflixen, dus calorieën verbranden in plaats van binnen te krijgen.

En ten tweede: doordat je net lekker bent wezen trainen (lees: met je gezondheid bezig bent geweest), kies je bij thuiskomst van je workout eerder voor een schaaltje kwark met wat fruit in plaats van een zak chips. Want dat zou zonde zijn, toch?

Sporten en gezonde voeding. Het één versterkt het ander. En combineer je beiden op dagelijkse basis, dan haal jij het maximale rendement uit je inspanningen en komen jouw doelen rap dichterbij.

⁣Mijn tweede tip om gezond eten makkelijker te maken is dus: leid een actief leven! Ga sporten en bewegen. Hierdoor zul je automatisch meer voor gezonde voeding kiezen en zit je al snel lekkerder in je vel. En zeg nou zelf: dat wil jij toch ook?